Bihuset / frekvenshealing / biterapi

 

 

 

Her kan du ligge eller sidde på bænkene og lytte til biernes summen og mærke de fantastiske frekvenser, biernes lyde og dufte fylder rummet med. Det spænder hele kroppen af, og du vil opleve ro og velvære. Du indånder duftene af pollen, propolis og honning, og det er meget beroligende og healende. Bl.a. er det dokumenteret gennem udenlandske undersøgelser, at det hjælper på astma, kol og andre lungeproblemer.

Bi-huset står i haven, og er indrettet, så der er plads til 2 bifamilier, som bor i kasser under bænkene. Jeg passer bierne og sørger for, at de er skærmet fuldstændig af. Kasserne er dækket med net, og du kan se, hvordan bierne bor. Alt foregår i helt trygge rammer.

Der er plads til 2 personer ad gangen.

 

 

Sådan foregår det

Der er en kort introduktion, herefter 30-45 min. bierne, og vi slutter af med en kop kaffe og snak, hvis du ønsker det.

 

Pris:   500 kr. incl. moms pr. person for 1 time.

          2000 kr. incl. moms for klippekort til 5 gange.

          (Børn/unge under 18 år kan tage en pårørende med gratis)

 

Bi-huset er åben fra 15. april - 30. sept.  (tidspunkt: ring og spørg, så finder vi ud af det)

 

Jeg har været biavler i 15 år, og sammen med en ven har jeg bistader på klitheden i Thy. På et tidspunkt opstod ideen til at lave et bi-hus, så mange flere kan få adgang til biernes frekvenser på en helt tryg måde. Huset blev købt og flyttet til Krik, og jeg har bygget 2 bænke med bistader under. Bier er meget healende at være sammen med. Der opstår en fælles energi med bierne, og man mærker tydeligt, hvordan man spænder helt af, når man er sammen med bierne. Det er balsam for krop og sjæl.

 

 

Bifamilien

En bifamilie består af ca 60.000 bier, når det er højsæson. Der er én dronning, som styrer bistadet. Under sig har hun arbejderbier, som bygger vokstavler, passer yngel og henter nektar/honning. Bierne bestøver også planterne, og det er en meget vigtigt for balancen i vores natur.

Dronningen kan lægge op til 2000 æg om dagen, så der er meget aktivitet i et bistade.

Om foråret opformeres bifamilien og så går yngel og indsamling af pollen og nektar/honning i gang. Når sæsonen er ovre, sætter dronningen sig med en lille klynge bier omkring sig, så hun holde varm hele vinteren og være klar til næste forår. Det er en fin og afbalanceret cyklus.

En arbejderbi lever i ca. 6 uger, og kan hente 1 tsk. honning hjem i løbet af sit liv.

Dronningen kan leve op til 5 år.

 

 

Frekvenser

Der er en speciel healende energi i en bifamilie. Det er fantastisk at se/mærke den synergi, der opstår mellem mennesket og bierne. Man kommer helt automatisk til at være rolig, når man læner sig ind i biernes frekvenser – man bliver en del af deres familie, når man er sammen med dem.

Bier er ekstremt følsomme ift hvordan planeterne står på himlen, og vi planlægger besøg i bistaderne efter det, så bierne hele tiden har det bedst muligt.

 

Når en bifamilie er sund og aktiv, svinger deres frekvenser mellem 190-200 Hz, som virker beroligende og afslappende på os. Bierne svinger også ml. 200-315 Hz, når de kommunikerer om afstand og retning til blomster. Når man ligger i bi-huset kan man tydeligt høre, at der er forskellige frekvenser.

 

Forskere mener, at bierne genkender deres primærperson/biavleren. Jeg kommunikerer med mine bier, og jeg kan mærke på energien og deres summen, at de reagerer på det. Det er ret fantastisk. Fx forbereder jeg dem på, når jeg kommer og tjekker deres stader.

 

 

Børn i bi-huset

Man kan sidde sammen på bænkene, og der er lidt legetøj og farver. Det er bedst at være rimelig stille, dels så bierne ikke bliver forstyrret, dels for at finde ro i at mærke frekvenserne og høre biernes lyde. Når barnet ser bierne, når I kommer, vil der ofte være en nysgerrighed i at følge med i hvordan bierne går rundt nede i kassen.

 

Gå til priser

 

©  Helle Odder